Wikia

Éowyn
Eowyn2

Ras

Mens

Geslacht

Vrouw

Andere namen

Schildmaagd van Rohan, Dernhelm

Titels

Prinses van Rohan

Bondgenoten

Théoden, Éomer, Aragorn, Faramir, Théodred

Wapens

Zwaard

Trouw aan

Théoden,Aragorn

Actrice

Miranda Otto

Eowyn

Eowyn

Éowyn was de schildmaagd van Rohan en dochter van Éomund en Théodwyn. Samen met haar broer Éomer ging ze bij haar oom wonen nadat haar vader was vermoord door Orks. Later trouwde ze met Faramir van Gondor.

Vroegere Leven Edit

Éowyns ouders kwamen om het leven toen Éowyn nog jong was. Ze werd opgevoed door haar oom, Théoden.

Verraad in Edoras Edit

Grima Slangtong, Théodens adviseur werd door Saruman omgekocht en Grima vergiftigde Théoden. De Koning van Rohan werd erg ziek en herkende zijn familie niet meer. Théoden herkende zelfs zijn zoon niet. Zijn zoon Théodred raakte ernstig gewond in een gevecht met Uruk-Hai en stierf aan zijn verwondingen. Hij ondertekende ook een formulier waarin stond dat Éomer en de Rohirrim verbannnen waren. Iets later kwamen Gandalf de Witte, Aragorn, Legolas en Gimli en bevrijdde Theoden van zijn ziekte. Théoden verbande Grima uit Edoras.

Gevecht bij de Helmsdiepte Edit

Een groot deel van Rohan trok naar De Helmsdiepte om daar veilig te zitten. De groep werd aangevallen door Wargs. Toen de troepen daarop af gingen kreeg Éowyn de leiding over de burgers. Éowyn brengt de burgerlingen veilig naar De Helmsdiepte en hoort als de ruiter terugkomen dat Aragorn gesneuveld is. Later blijkt dit niet zo te zijn. Bij het Gevecht bij de Helmsdiepte krijgt Éowyn weer de taak om in de Glinsterende Grotten de burgerlingen te beschermen. In een geknipte scene breekt een Uruk-Hai door naar de Glinsterende Grotten, Éowyn dood hem dan.

Slag bij de velden van Pelennor Edit

Toen Théoden besloot om naar Minas Tirith te rijden mocht Éowyn niet mee. Zij vermomde zichzelf als een ruiter, Dernhelm. Ook nam ze de Hobbit Merijn mee, Die ook niet mee mocht. Merijn wist niet van Éowyns identiteit en Éowyn vocht mee met de Slag bij de velden van Pelennor. Hier verslaat zij de Tovenaar-Koning van Angmar. Zij kreeg hierdoor last van Zwarte Adem en ging naar de Huizen der Genezing. Hier ontmoette ze Faramir, Stadhouder van Gondor. Later trouwden zij en Faramir gingen in Ithilien wonen. Zij kregen een zoon, Elboron en later een kleinzoon Barahir , die Het Verhaal van Aragorn en Arwen schreef in de Vierde Era. Het is niet bekend wanneer Éowyn stierf in de Vierde Era.

Around Wikia's network

Random Wiki