Wikia

{{{caption}}}

Anarion.jpg

Anárion tijdens de Slag van Dagorlad

Anárion

Biografische informatie

Andere namen
Geen
Titels
Regent van Gondor en gezamenlijke heerser van Gondor samen met Isildur
Geboortejaar
Sterftejaar
Echtgenoot
Onbekende vrouw
Wapens
zwaard en boog

Physieke informatie

Ras
Cultuur
Geslacht
Man
Grootte
Onbekende maar groot zoals alle Dúnedain

Lord of the Rings film trilogie

Acteur
Geen, komt alleen voor de Decipher Trading Card Game
Stem
Geen

Anárion (T.E. 3219-T.E.3440) was de jongste zoon van Elendil, de Hoge Koning van Gondor en Arnor. Anárion en zijn broer Isildur regeerden gezamenlijk over het koninkrijk in het zuiden Gondor, terwijl hun vader in het Noorden regeerde. Na Anárion's dood tijdens de Belegering van Barad-dûr, en de dood van Elendil en de veel latere dood van Isildur werd de zoon van Anárion Meneldil koning van Gondor.

Vroege jaren Edit

Anárion werd geboren in het jaar 3219 van de Tweede Era in Númenor. Hij en Isildur brachten een lange tijd van hun leven door in Rómenna een belangrijke haven aan de oostkust van het eiland. Hun grootvader was Amandil, een van de grootste Heren van Andúnië.

In het jaar T.E. 3262 namen de Koningen van Númenor Sauron gevangen en brachten hem naar Númenor. Maar Sauron liet zich gevangen nemen zodat hij de Númenoreanen kon corrumperen. Hij gebruikte hun verlangens naar onsterfelijkheid en de kracht om hen te overtuigen om Eru te haten en Morgoth te aanbidden. Toen Sauron de koning van Númenor volledig in z'n macht bereidde hij ze voor om het eiland te verlaten. Ze namen hun schepen en veel waardevolle dingen mee zoals de Palantíri.

Sauron overtuigde de koning Ar-Pharazôn dat als hij naar de Onsterfelijke Eilanden zeilde hij onsterfelijkheid kreeg. In T.E. 3319, legde Ar-Pharazôn aan op de Onsterfelijke Eilanden met zijn gigantische vloot en wou het gebied met geweld innemen. Maar toen hij voet aan wal zette liet Eru de zeeën openen en de machtige vloot van Númenor werd verzwolgen door een gigantische golf.

Oprichting van Gondor Edit

Maar Eru spaarde degenen die nog geloofden in hem en een grote wind uit het westen stuurden hen naar Midden-aarde. Elendil landde in het noorden terwijl Anárion en Isildur aan de zuidelijke kusten van de monding van de Anduin aanlegden. Zo werd Elendil leider van het Noordelijke rijk en Isildur en Anárion van het Zuidelijke rijk hoewel Elendil leider was van beide rijken. Elendil bleef wel in Arnor in het Noorden.

Isildur en Anárion hadden beiden hun troon in de Grote Zaal van Osgiliath. De stad lag precies in het midden van de Anduin. Maar Anárion woonde in Minas Anor dat tijdens de Oorlog om de Ring Minas Tirith heette. Minas Anor ligt aan de westelijke oever van de Anduin. Isildur had ook zijn eigen huis in Ithilien waar hij een Palantír had waarmee hij kon communiceren met Elendil en Anárion.

Oorlog van de Laatste Bondgenootschap Edit

Toen Sauron zijn krachten verzamelde in Mordor, viel hij in T.E. 3429 Gondor aan. Isildur werd gedwongen om te verhuizen uit zijn woning in Ithilien Minas Ithil, daarna werd het Minas Morgul het huis van de Nazgûl. Sauron kreeg een van de Palantíri in handen. Isildur ging naar Arnor bij zijn vader. Anárion daareentegen verdedigde Gondor goed en heroverde Ithilien maar niet Minas Morgul (geen soldaat wou binnen in dat oord). Elendil en zijn elfenvriend Gil-galad Hoge koning van Noldor en de dwergenkoning Durin IV verzamelde een leger het Leger van de Laatste Bondgenootschap. De Oorlog van de Laatste Bondgenootschap begon in T.E. 3434. Sauron's troepen werden bij de Slag van Dagorlad verslagen, het leger van de Bondgenootschap vernietigde Sauron's rijk maar tijdens de Belegering van Barad-dûr die zeven jaar duurde werd Anárion geraakt door een steen die door orks van de top van Barad-dûr hem verpletterde. Zijn vader zou later ook sterven door de hand van Sauron waardoor Isildur Sauron's Ring afpakte en zo Sauron werd "verslagen".

Around Wikia's network

Random Wiki