Wikia

Boer Van der Made

1.298pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Boer van der Made
Farmer-maggot.jpg

Ras

Hobbit

Geslacht

Man

Andere namen

-

Titels

-

Geboortejaar

Derde Era

Sterftejaar

Vierde Era

Bondgenoten

Familie, Meriadoc Brandebok, Tom Bombadil, Frodo Balings

Wapens

Stok, honden

Trouw aan

Familie, Frodo Balings

Acteur

?

Te veel parameters

Boer van der Made (Engels: Farmer Maggot) was een wat oudere Hobbitboer. De boer bezat een groot veld,Bamfurlong, waar hij voedsel verbouwde. Champignons waren erg gewild en werden soms wel gestolen. Frodo Balings stal toen hij klein was een keer van Van der Made. Hij was getrouwd en had minstens twee zonen en drie dochters. Van der Made bezat drie honden: Greep, Slagtand en Wolf, die hij gebruikte om dieven af te schrikken. Boer van der Made was bevriend met Meriadoc Brandebok, een Hobbit uit Bokland, en Tom Bombadil, die hij wel eens zag in het Oude woud.

Ontmoeting met Frodo Balings Edit

Op een dag kwam een Zwarte ruiter langs en vroeg hem naar Balings. Van der Made stuurde hem richting Hobbitstee, waar hij woonde. De boer wilde hem graag van zijn land af hebben, maar ontsnapte op het nippertje aan de dood. Enkele dagen later stonden Frodo Balings, Peregrijn Toek en Sam Gewissies voor de deur, die kennelijk achtervolgt werden door de Zwarte ruiter. Van der Made herkende de kleine Hobbit nog van jaren geleden. De Hobbits kwamen binnen als vrienden omdat de boer Meriadoc kende. s'Avonds bracht de boer de drie naar de Pont van Bokkelbrug, die ze konden nemen om bij Bokland te komen.

Verschil met de film Edit

De rol van Boer van der Made in de film The Fellowship of the Ring is totaal anders met die van het boek. In de film is Van der Made namelijk een groot vijand van Merijn en Pepijn en zal hij ze nooit helpen. Hij komt de twee dieven tegen in een van zijn velden en zit ze met zijn stok achterna.

Around Wikia's network

Random Wiki