Wikia

Caranthir
Caranthir.jpg

Ras

Elf

Geslacht

Man

Andere namen

Caranthir de donkere, Morifinwë, Carnistir

Titels

Heer van Thargelion

Geboortejaar

Era van de Bomen

Sterftejaar

E.E.506

Bondgenoten

Fëanor, Zonen van Fëanor, Haleth

Wapens

Zwaard

Trouw aan

Fëanor

Acteur

-

Te veel parameters

Caranthir was de derde zoon van Fëanor. Net als vele andere Noldoreanen ging hij na de dood van Finwë naar Midden-aarde.

Leven in Midden-aarde Edit

Alle zonen van Fëanor vestigde zich ergens bij hun aankomst in Midden-aarde. Caranthir ging wonen in Thargelion, dicht bij Helevorn gelegen. Het werd ookwel Dor Caranthir, Caranthirs land, genoemd.

Redding van Haleth Edit

In E.E.420 trok de vrouw Haleth, met haar volk de Haladin, door de bergen, waar de Orks van Melkor een hinderlaag hadden voor bereid. Caranthir en zijn mannen redde de Haladin van de hen. Caranthir bood hen een stuk van zijn land aan waar ze onder hem mochten wonen. Haleth wilde dit liever niet, maar bedankte hem en trok naar Brethil.

Nirnaeth Arnoediad Edit

Maedhros, zijn broer, wilde Melkor aanvallen en plande daarom een aanval. Caranthir moesten een leger op de been stellen. Ulfang, een Oosterling en zijn gevolg voegde zich bij hen. Tijdens het gevecht keerde Ulfang zich tegen de Noldoreanen, waardoor Melkor de strijd won.

Einde Edit

Samen met zijn broers: Maedhros, Maglor, Amrod, Curufin en Celegorm viel hij het rijk Doriath van Dior Eluchil aan, omdat ze een van de Silmarillen bezaten. Zo ontstond de Broedermoord II, waar Caranthir, net als Celegorm en Curufin stierf.

Around Wikia's network

Random Wiki