Wikia

Carcharoth
Carcharoth6.jpg
Carcharoth wordt betoverd door Lúthien.

Ras

Wolf

Geslacht

Man

Andere namen

Anfauglir

Titels

-

Geboortejaar

Eerste Era

Sterftejaar

E.E.466

Bondgenoten

Melkor

Wapens

Klauwen, Tanden

Trouw aan

Melkor

Acteur

-

Te veel parameters

Carcharoth was een grote Wolf. De wolf leefde in de Eerste Era. Hij vermoordde Beren maar werd later vermoord door Huan de Wolfshond.

Biografie Edit

Carcharoth was een afstammeling van Draugluin, de eerste Weerwolf. Hij was getraind door Melkor om de Poorten van Angband te bewaken.

Queeste voor de Silmaril Edit

Huans Beren.jpg

Carcharoth doodt Beren.

Het Mens Beren en de Elf Lúthien waren genoodzaakt een van de Silmarillen van Melkors kroon af te snijden, omdat anders hun huwelijk niet kon doorgaan. Lúthien toverde Carcharoth in een diepe slaap. Op de terugweg was de Wolf alweer wakker en hij viel de twee geliefden aan. Carcharoth beet Berens hand, met de Silmaril erin geklemd, af. Toen het magische juweel in Anfauglirs lichaam kwam begon hij te janken van de pijn. Hij ging het Mens en de Elf achterna naar Doriath. Carcharoth terrorisseerde het gehele gebied en Beren, Mablung, Koning Thingol, Huan en en groep strijders gingen op jacht. Tijdens de jacht kon Carcharoth Beren doden, maar viel toen wel ten prooi aan Huan de Wolfshond. Mablung sneed de buik van de Wolf open en haalde de Silmaril en Berens hand eruit.

Around Wikia's network

Random Wiki