Wikia

Daeron

1.298pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Daeron
Daeron.jpg

Ras

Elf

Geslacht

Man

Andere namen

Dairon

Titels

Minstreel en verhalenverteller van Doriath, Lambengolmor

Geboortejaar

Era van de Bomen

Sterftejaar

Onbekend

Bondgenoten

Thingol, Lúthien, Mablung van Doriath

Wapens

?

Trouw aan

Thingol

Acteur

-

Te veel parameters

Daeron was een Elf uit Doriath. Hij was Koning Thingols verhalenverteller(Lambengolmor), wat hij prachtig kon, en minstreel. Bijna niemand was net zo goed als hij, misschien kwam alleen Maglor nog in de buurt. Daeron was verliefd op Lúthien, daarom was hij erg jaloers op Beren en speelde dus een rol in het veraden van de geheime liefde.

Leven in Midden-aarde Edit

Daeron was geboren als onderdaan van Elwë. Hij was briliant en vond het Cirthschrift uit. De Elf ging naar het hof van Thingol en de Grijze Elfen. Hier stond hij bekend als de beste minstreel aller tijden, wat hij ook was. Ook zijn verwant Mablung woonde in Menegroth. Daeron werd verliefd op Lúthien, dochter van de koning en Melian. Lúthien was alleen niet verliefd op Daeron.

Komst van Beren Edit

Daeron was een van de eerste die wist over de komst van het Mens Beren. Hij was erg jaloers op hem. Beren vertrok en Lúthien bleef achter. Als vrienden vroeg Lúthien raad aan Daeron: Moet ik achter Beren aan gaan of hier blijven. Daeron ging met deze informatie naar Thingol, die haar voor haar eigen bestwil opsloot in de Hírilorn, een grote boom.

Lúthien ontsnapte en Daeron ging achter haar aan. Maar tevergeefs, hij kon haar niet vinden en dwaalde door Midden-aarde. Zijn lot is dan ook onbekend.

Around Wikia's network

Random Wiki