Wikia

De Steigerende Pony

1.298pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
180px-The Prancing Pony sign.jpg

Het uithangbord van de Steigerende Pony

De Steigerende Pony (Eng: The Prancing Pony) of de Herberg van de Steigerende Pony (Eng: Inn of The Prancing Pony) is een herberg in Breeg waar Frodo Balings voor het eerst 'Stapper' of Aragorn.

De herberg werd gebouwd bij de de Grote Oosterweg en is het belangrijkste gebouw in Breeg, in de buurt van de Groenenweg naar het noorden in Fornost. Dit is maar slechts één herberg buiten de Gouw die in de boeken van Tolkien wordt beschreven.

Tijdens de Oorlog om de Ring werd de herberg beheerd door Gersteman Boterbloem die een verstrooid persoon was en een mens omdat in Breeg ook hobbits en dwergen woonden. De herberg had ook kamers voor hobbits en een vergaderzaal waar Frodo Balings, Sam Gewissies, Meriadoc Brandebok en Peregrijn Toek ook waren omdat ze toen moesten wachten op  Gandalf. Ze werden begeleid door 'Stapper' die eigenlijk Aragorn was en een vriend van Gandalf was.

Saruman had ook veel spionnen in de herberg zoals Willem Varentje. Toen Frodo de Ring had omgedaan valde de Nazgûl de herberg binnen maar vonden de hobbits niet. Aragorn had ze in veiligheid gebracht.
Prancingpony.jpg

Frodo, Sam, Merijn, Pepijn en Aragorn of 'Stapper' die de hobbits in veiligheid houdt tegen de Ringgeesten.

Around Wikia's network

Random Wiki