Wikia

Drúedain

1.298pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Drúedain.png

Druedain

De Druedain was een ras dat bestond uit een soort kleine Mensen. Het begon bij Haleth in de Eerste Era. Ghan-Buri-Ghan leidde de Druedain in de Derde Era. Hij vocht mee bij het Gevecht bij de Velden van Pelennor. Ze stonden ookwel bekend als de Wozen.

VermogensEdit

De omschrijfingen van de Drúedain hun speciale vermogens zijn nogal vaag, Er is maar één beschrijfing en die als volgt gaat: Er was in de Eerste Era een Drúedain genaamd Aghan, Aghan stond op erg goede voet met iemand van het volk van Haleth, Barach. Aghan had sinds lange tijd Barach en zijn gezin beschermd, maar nu moest Aghan weg omdat zijn broer gewond was, tot wanhoop van Barach. hierop zei Aghan dat hij een wachtsteen in de vorm van een Drúendain zou neerzetten en die een deel van zijn krachten zou geven. De eerste twee nachten gebeurde er niks maar op de derde nacht vielen de Orks aan. wanhopig pakte Barach zijn boog en rende naar buiten. Eenmaal buiten zag hij dat de Orks zijn hut in brand staken. Net toen hij aanstalten maakte om te schieten kwam er een Drúedain uit de schaduw die één Ork neersloeg waarop de ander vluchte. De wachtsteen had gewerkt!!! Hierna ging de wachtsteen meteen het vuur uittrappen, En met succes. De volgende dag kwam Aghan terug nadat hij zijn broer had genezen. Toen hij hoorde wat er was gebeurd liet hij meteen zijn voeten zien, Waarop overal blaren zaten. Hierbij legde hij uit dat het nadeel was van de bezwering dat hij alles moest meevoelen.

Locaties Edit

Bekende Druedain Edit

Around Wikia's network

Random Wiki