Wikia

Earendil
Earendil

Ras

Mens

Geslacht

Man

Andere namen

De Reiziger

Bondgenoten

Vala, Elwing, Elros, Elrond

Wapens

Zwaard, Vingilot

Trouw aan

De Vala

Acteur

-

Earendil was een Half-Elf. Zijn vrouw was Elwing. zij kregen een tweeling, Elrond en Elros .

Tocht naar Valinor Edit

Hij bracht de Silmaril van Elwing naar Valinor, maar onderweg werden ze aangevallen en moest Elwing in de zee springen. Ulmo veranderde haar in een grote witte vogel. Later werd ze weer Elf. Eärendil zelf kreeg door de Valar de keus voorgelegd tussen de twee geslachten der kinderen van Eru evenals zijn vrouw Elwing en zijn zonen. Elwing koos voor de Elfen en door de liefde die Eärendil voor zijn vrouw voelde koos hij ook voor de onsterfelijkheid, hoewel hij meer verbondenheid voelde met de Edain. Hij vocht ook mee in het Gevecht van het Gramschap. Hij versloeg in zijn vliegende schip de Draak Ancalagon.

Earendilandelwing tns

Het schip van Earendil Vingilot

De keus Edit

Omdat hij een Mens was en Elwing een Elf waren het Half-Elfen en mochten ze kiezen of ze Mens of Elf werden. Omdat Elros ervoor koos om Mens te zijn ontstond een nieuw soort Mensen, de Dunedain. Dit waren Mensen met een veel langer leven. Elrond koos het geslacht der elfen en zou later een grote rol spelen in de Oorlog om de ene ring. Doch zijn broer koos het geslacht der Mensen en werd de eerste koning van Numenor.

Legende Edit

Door de beslissing van Eärendil om bij de Elfen te horen kreeg hij van de Valar de taak opgelegd om met met zijn schip Vingilot langs de sterren te varen, met de Silmaril op zijn voorhoofd gebonden. Toen hij voor de eerste keer met zijn schip opsteeg, zagen de mensen van Midden-Aarde hem, en noemden hem Gil-Estel, ster van grote hoop.

Around Wikia's network

Random Wiki