Wikia

Ecthelion van de fontein

1.298pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Ecthelion
Echtelion.jpg

Ras

Elf

Geslacht

Man

Andere namen

Ecthelion van de fontein

Titels

Heer van het Huis van de fontein, Bewaker van de Grote poort

Geboortejaar

Era van de Bomen

Sterftejaar

E.E.510

Bondgenoten

Glorfindel, Turgon, Elemmakil

Wapens

Zwaard, Helm

Trouw aan

Turgon

Acteur

-

Te veel parameters

Ecthelion was een Elf die leefde in Gondolin. Hij was de voornaamste aanvoerders van de soldaten van Gondolin. Met zijn mannen vocht hij in de Nirnaeth Arnoediad. Ook bewaakte hij de Grote Poort van Gondolin en was een goed vriend van Turgon, de Koning van Gondolin. Bij de Val van Gondolin viel Gothmog het marktplein aan. Gothmog was sterker dan hij dacht, maar ze gingen dood aan elkaars hand. Verder kon Ecthelion prachtig zingen.

Escorte van Aredhel Edit

Glorfindel en Ecthelion.jpg

Ecthelion en Glorfindel

Ecthelion moest Turgons zus, Aredhel, Prinsses van Gondolin, bewaken terwijl ze naar Hithlum ging om haar oudere broer Fingon te bezoeken. Dit deed hij samen met Glorfindel en Egalmoth. Tijdens de tocht beval Aredhel Ecthelion en zijn vrienden te vertrekken omdat ze een omweg wilde maken om nog bij de Zonen van Fëanor op bezoek te gaan. Dit bevel volgden ze op, nietsvermoedend dat de Prinses in gevaar zou komen.

Strijd,hereniging en Ontmoeting Edit

In E.E.472 trokken Ecthelion en Turgon naar de Nirnaeth Arnoediad en vochten zij aan zij. Ze hadden dapper gevochten, maar tevegeefs. De strijd was verloren en Ecthelion kon samen met een select groepje, waaronder Turgon en Maeglin, vluchten, terwijl Húrin en Huor de Orks bezig hielden.

Ectheliongothmog.jpg

Ecthelion vecht tegen Gothmog

Drieëntwintig jaar later verscheen Voronwë met een ander aan de poorten van Gondolin. Voronwë was namelijk op een missie gestuurd die mislukt was. Elemmakil, een wachter, leidde ze naar de Heer van de fontein. De onbekende bleek Tuor, zoon van Huor, te zijn, die een belangrijke boodschap had:de Val van Gondolin.

De Val van Gondolin Edit

Ecthelion van de fontein kreeg de taak met zijn troepen de zuider kant van de stad te bewaken. Het Leger van Melkor viel aan, en er werd stevig gestrijd. Ecthelion versloeg drie Balrogs. Met nog enkele troepen over trok de Heer van de fontein terug naar het Plein van het Paleis. Daar, op het plein, vocht Ecthelion van de fontein tegen Gothmog, de sterkste Balrog ooit.

Gothmog Edit

180px-Jenny Dolfen - Ecthelion's Last Stand.jpg

Gothmog overmeesterd Ecthelion

Tuor probeerde ook mee te vechten in het duel, maar hij werd opzij gegooid. Tijdens het gevecht verloor Ecthelion zijn zwaard, en net toen de Heer der Balrogs het af wilde maken, begon de Elf met de punt van zijn helm in het lichaam te prikken van het beest. Hierdoor verloor Gothmog zijn evenwicht en viel, samen met Ecthelion in de fontein, die de vuren van de Balrog blusde.

Around Wikia's network

Random Wiki