Wikia

Elendil

1.298pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Elendil
Elendil.jpg

Ras

Númenoreaan

Geslacht

Man

Andere namen

Nimruzîr, De lange

Titels

Hoge Koning van de twee Koningrijken, Koning, van Gondor, Koning van Arnor

Geboortejaar

T.E.3119

Sterftejaar

T.E.3441, op 322-jarige leeftijd

Bondgenoten

Amandil, Isildur, Anarion, Gil-galad

Wapens

Narsil

Trouw aan

Amandil, Gil-galad

Acteur

Peter McKenzie

Te veel parameters

Elendil was een groot Koning onder de Dunedain. Hij was de eerste Koning van Gondor. sloot samen met Gil-Galad een verbond om Sauron te verslaan. Hij was de zoon van Amandil en had twee zonen Anarion en Isildur. Hij en zijn twee zonen zijn de enige drie Dunedain die de vloedgolf van Eru overleefde.

Leven in Númenor Edit

Elendil en isildur.jpg

Elendil en Isildur.

Elendil leefde met zijn vader Amandil en zonen Isildur en Anarion in Andúnie, waar Amandil heerser was. Samen waren ze de belangrijkste Númenoreaanse tegenstanders van Ar-Pharazôn, Koning van Númenor. Amandil voorzag dat Ar-Pharazôn Númenor zou laten vernietigen; door zijn dwaasheid om te denken dat hij Valinor aan kon vallen. Amandil voer voor hem naar Valinor om de Vala te waarschuwen en kwam nooit meer terug. Elendil, zijn zonen en een groep andere Númenoreanen vluchtte per schip naar Midden-aarde.

Ze namen verder ook nog de Palantiri en zaadjes van de Witte boom van Númenor mee.

Aankomst in Midden-aarde Edit

De schepen landde bij Pelagrir, en omdat Elendil goed bevriend was met de Elfen van Gil-galad, trokken ze naar het noorden. Hij stichtte de stad Annúminas, wat vlakbij Lindon lag. Ooks stichtte hij twee rijken: Arnor en Gondor. De Númenoreaan verspreidde de Palantiri over heel Midden-aarde en Elendils vestingen.

Oorlog tegen Sauron Edit

Elendil3.jpg

Elendil

In T.E.3434, Toen Elendil veel macht had kwam de Duistere Heer Sauron terug. Hij viel de landen binnen en veroverde veel grond. Daarom trokken Elendil, Gil-galad, Durin IV, Galadhon, Amdír en meer richting Mordor, waar Saurons fort Barad-dûr was. Dit belegerde ze vele jaren en er vielen veel doden, waaronder zijn zoon Anarion. Deze lange slag werd het Gevecht van het Laatste Bondgenootschap genoemd. Het beleg duurde erg lang.

In T.E.3441 kwam de bodem van Orks in zicht en om zijn laatste troepen te verdedigen ging Sauron zelf naar buiten om te vechten. Hij had het op Gil-galad gemunt en baande zich een weg naar hem toe. Hij greep de Elfenheer bij de keel. Elendil probeerde zijn vriend noch te redden, maar was als volgende aan de beurt. Na een kort duel sloeg Sauron de Koning naar de grond. Om zijn vader te beschermen voerde Isildur een wanhopige reddingsactie uit. He lukte hem de Ene Ring van Saurons vinger af te snijden... Hierdoor verdween Sauron. Isildur nam de ring mee, en in plaats van hem te vernietigen, wat Elronds en Círdans advies was, hield hij hem. Dit betekende later zijn dood.

Wapenuitrusting Edit

  • Elendils helm.jpg

    Elendils helm.

    Narsil. Elendil hanteerde het eeuwenoude zwaard Narsil, wat zonlicht betekende. Het zwaard was gesmeed door de grote Dwergensmid Telchar. Narsil was erg lang en kon van redelijk grote afstand vijanden uit de weg ruimen;
  • Helm. Elendil had een speciale helm met twee vleugels op de voorkant;
  • Harnas. Elendil droeg een sterk dik harnas, gemaakt van stoffen uit Númenor. Op zijn harnas waren bronzen afbeeldingen van de Witte boom te zien;

Around Wikia's network

Random Wiki