Wikia

Het koninkrijk van de elfen in het grote Groene woud (later Demsterwold genoemd) lag in het noorden van het bos. Vroeger bevatte het ook nog de stad Amon Lac (later dol guldur, heuvel van tovenarij genoemd). Deze stad functioneerde als hoofdstad van dit grote elfenrijk.

2de era Edit

In de tweede era werd dit koninkrijk geleid door koning Oropher (de vader van Thranduil). Omdat Oropher stierf in de eerste slag van Dagorlad werd hij opgevolgd door zijn zoon Thranduil.

3de era Edit

In de derde era wordt de queeste van Thorin Eikenschild, zoon van Thrain, de verloren koning van Erebor, tegengehouden door de soldaten van Thranduil. Ze worden naar de kerkers gebracht maar weten te ontsnappen met behulp van de hobbit Bilbo Ballings en de ene ring van Sauron. Later zal het leger van demsterwold deelnemen aan de slag van de vijf legers en de orks weghouden van de berg en uiteindelijk ook verslaan.

oorlog om de ring Edit

In de oorlog om de ring wordt demsterwold en Loriën voortdurend geteisterd door aanvallen van orks van Sauron uit Dol Guldur. Ondanks deze aanvallen houden zowel demsterwold als Loriën stand tegen de orks van Sauron. Tijdens de oorlog om de ring had de nazgûl Khamûl de leiding over het fort Dol Guldur. De belangrijkste bijdrage was echter het gezamenlijke offensief met Celeborn en Galadriel van Lothlórien en de Bosmensen in het Demsterwold. Terwijl Thranduil het noorden bevrijdde van de kwade krachten, viel het leger van Lothlorien Dol Guldur, de voormalige vesting van Sauron aan. Op 6 april 3019 ontmoette Celeborn Thranduil, en ze hernoemden het Demsterwold Eryn Lasgalen, en Celeborn nam het zuidelijke deel van het bos tot zijn rijk en noemde het Oost-Lórien. Dol Guldur werd bevrijd van de kwade krachten maar toch werd de vesting nog steeds verlaten. Na de oorlog om de ring werd Thranduil zijn rijk uitgebreid door het veroveren van het zuidelijk deel van het demsterwold en de spinnen te verslaan.Uiteindelijk werd hierdoor het gehele Demsterwold gezuiverd van kwade invloeden en onder de heerschappij van de Bosmensen en elfen gebracht.

vierde era Edit

Het demsterwold werd in de vierde era een van de weinige woonplaatsen van de elfen nu Loriën verlaten werd. Thranduil bleef als een van de weinige elfen samen met Celeborn in Imladris over in midden-aarde.

Around Wikia's network

Random Wiki