Wikia

Enten

1.298pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Enten
Many ents.png

Schepper

Yavanna

Taal

Oud-Ents, soms Westron

Gemmidelde Sterfleeftijd

Onsterfelijk

Uiterlijk

Heel groot, bebaard(alleen mannen).

Leefgebieden

Fangorn, Het Oude Woud.

Enten waren grote, pratende bomen die zichzelf kunnen verplaatsen met hun benen. Ze woonde voornamelijk in het woud van Fangorn, maar ook in de Gouw. Enten zijn een uitstervend ras, omdat er geen Entvrouwen van zijn. De Enten worden geleid door de Entmoet. Dit is een raad met een aantal wijze Ents, zoals Boombaard. Toen de Enten ontdektte dat Saruman voor zijn fabrieken een groot stuk van het woud van Fangorn had laten omhakken, kwamen ze meteen in aktie. De Laatste mars van de Enten werd dit genoemd. Ze vielen met een grote groep Ents Isengard, het fort van Saruman aan. Er vielen enkele Enten maar ze hadden Saruman en Grima Slangtong gevangen.

OorsprongEdit

Quickbeam6lk.jpg

Een Ent in Fangorn.

De oorspronkelijke Enten waren gecreeërd door Yavanna, de echtgenoot van Aule. Yavanna merkte dat de Mensen en Dwergen misbruik maakte van de natuur. Hierom maakte ze de Enten, De Bewakers van de bossen.

Eigenschappen Edit

De Enten waren door Yavanna geschapen om de bomen te bewaken, wat ze dus ook altijd deden. Ook hadden ze een grote afkeer van geweld en deden ze alles op hun eigen tempo.

Bekende Enten: Edit

Zie Galerij van Enten.

Around Wikia's network

Random Wiki