Wikia

Als ik moet terugkeren, Denk dan beter over mij vader. -Faramir

Dat ligt eraan hoe je terugkomt -Denethor

4347

Faramir

Biografische informatie

Andere namen
Geen
Titels
Kapitein van de Dolers van Ithilien, Kapitein van de Witte Toren, Stadhouder van de Koning van Gondor, Heer van Emyn Arnem, Prins van Ithilien
Geboortejaar
Sterftejaar
26 februari V.E.82
Echtgenoot
Wapens
Zwaard en boog

Physieke informatie

Ras
Cultuur
Mens van Gondor
Geslacht
Man
Grootte
Groter dan 180 centimeter
Haarkleur
Donkerbruin (boek), lichtbruin (film)
Kleur ogen
Grijs (boek), blauw (film)

Lord of the Rings film trilogie

Acteur
Stem
Komt niet voor in de tekenfilms

Faramir was een Doler en zoon van Denethor en Finduilas. Zijn broer Boromir was de lieveling van zijn vader. Hij was goed bevriend met Gandalf. Als van kapitein van Gondor kon hij zich nooit bewijzen. Ook was hij een groot boogschutter. later trouwde hij met Eowyn van Rohan.

Voor de Oorlog om de Ring Edit

Toen Faramir nog jong was kwam Gandalf wel eens langs. Faramir vond de Tovenaar interessant en luisterde naar zijn verhalen.

Faramir was Kapitein van Gondor en vocht bij Osgiliath tegen Orks. Omdat hij in de minderheid was riep hij om versterking. Boromir kwam en samen met zijn troepen versloegen ze de Orks. Denethor was trots op Boromir en niet op Faramir. Boromir was het hier niet mee eens maar, Het kon Denethor weinig schelen. Denethor stuurde Boromir naar Rivendel waar de Raad van Elrond bijeen kwam. Faramir wilde ook gaan alleen Denethor hield dit tegen.

Een aantal weken later, Toen Faramir in Osgiliath op wacht stond zag hij een bootje aan komen. Tot zijn verdriet lag het lichaam van Boromir hierin.

Doler van Ithilien Edit

Faramir stond gestationeerd in Ithilien. Hier had hij een grote groep Dolers waaronder: Damrod, Mablung en Anborn. Faramirs rechterhand was Madril en hun hoofdkwartier zat bij de Verboden Poel. De Dolers vielen regelmatig de Haradrim aan. Een keer na een aanval vonden ze twee Hobbits. Faramir dacht dat dit spionnnen van de Orks waren. Toen hij ze aan het uithoren was begon een Halfling, Frodo te vertellen over hun reis. Faramir vroeg ook of ze Boromir kenden. Frodo kende hem wel maar, wist hem niet te vertellen dat hij dood was. Toch geloofde Faramir ze. Madril en Faramir gingen samen met hun Dolers naar Osgiliath, Waar versterking nodig was. Faramir liet de Frodo, Sam en Gollum verder gaan met hun reis. Een paar dagen later kwam er nog een aanval van de Orks. Dit waren er te veel en Faramir gaf opdracht te vluchten naar Minas Tirith. Madril werd door Gothmog gedood.

Het Beleg van Minas Tirith Edit

Denethor was zeer teleurgesteld in Faramir en Faramir bood aan om terug te gaan maar zei wel dat het hopeloos was. Toch ging Faramir. Hij was de enige die dit overleefde. Faramir was ernstig gewond. Hierdoor werd Denethor krankzinnig en wilde zichzelf en Faramir levend verbranden. Dit werd verhinderd door Pepijn en Gandalf. Denethor viel niet meer te redden en stierf. Faramir moest in de Huizen de genezing herstellen waar hij Eowyn ontmoette. Toen Faramir weer beter was regeerde hij een korte periode als Stadhouder en vroeg aan het volk van Gondor of zij Aragorn als Koning accepteerden. Dat deden ze en Aragorn werd als Koning gekroond. Faramir werd benoemd tot Prins van Ithilien en Beregond werd de leider van zijn lijfwachten.

Vierde EraEdit

Faramir trouwde later met Éowyn en kreeg een zoon Elboron. Ze gingen in Emyn Arnen wonen. Faramir stierf in V.E.82 op honderdtwintig-jarige leeftijd en zijn zoon volgde hem op.

Faramir-Eowyn

Faramir en Eowyn

Vechtstijl Edit

Faramir vocht zowel met de boog als het zwaard. Faramir was sterker met de boog dan met het zwaard, maar hij gebruikte zijn zwaard ongeveer even vaak. Met zijn zwaardkunsten kwam hij niet in de buurt van Aragorn en Boromir.

Around Wikia's network

Random Wiki