Wikia

Er beweegt iets in de schaduw. Onzichtbaar voor ons maar elke dag neemt zijn kracht toe...

-Galadriel tegen Gandalf

Galadriel
Galadriel

Ras

Elf

Geslacht

Vrouw

Andere namen

Altáriel, Artanis, Nerwen

Titels

Vrouwe van Lorien, Vrouwe van de Galathrim, Vrouwe van het licht, Koningin van de Sterren

Bondgenoten

Finarfin, Celeborn, Gandalf, Elrond, Haldir, Círdan, Gil-Galad

Wapens

Nenya

Trouw aan

Finarfin, Celeborn

Actrice

Cate Blanchett

Galadriel was de vrouw van Celeborn en leefde in Lorien, samen met de Valar. Zij was ook lid van de Witte raad. Toen Saruman tot hoofd werd benoemd van de Witte raad, wilde Galadriel liever Gandalf met deze rang.

Ze keek regelmatig in haar spiegel.
Galadriel2

Galadriel

Leven in de Eerste Era en de Tweede Era Edit

In de Eerste Era werd ze geboren en trouwde al snel met Celeborn. Haar vader was Finarfin, een groot Elfen heer. Zij was een van de weinige van het huis van Fëanor die de oorlog om de Silmarillen overleefde. Van Sauron kreeg ze Nenya, de ring van licht. Ze hielp Gil-Galad, de laatste hoge koning van de Elfen Sauron te verslaan.

Oorlog om de ene ring Edit

Tijdens de oorlog om de ene ring kreeg ze Frodo met de rest van het Reisgenootschap op bezoek. Toen Frodo in haar magische spiegel keek zag hij de Gouw, de geplunderd werd door Orks en Uruk-Hai. Aan elk lid van het Reisgenootschap gaf ze een cadeau. De cadeau's van Galadriel waren handige dingen voor hun reis.

Aan het eind van de oorlog gaat ze samen met Elrond, Gandalf, Frodo, Bilbo Balings naar Valinor. Haar man en Círdan bleven achter in Midden-aarde.

TriviaEdit

Around Wikia's network

Random Wiki