Wikia

Gildor
Gildor-inglorion

Ras

Elf

Geslacht

Man

Andere namen

Inglorion

Titels

-

Geboortejaar

?, Eerste Era

Sterftejaar

Stierf niet, voer naar Valinor in D.E.3021

Bondgenoten

Finrod?, Finarfin?, Frodo Balings

Wapens

Boog?

Trouw aan

Frodo Balings, Elrond

Acteur

-

Te veel parameters

Gildor was een zoon van Finrod. Hij kwam Frodo Balings in De Reisgenoten tegen in het bos. De Hobbit en zijn vrienden trokken een tijdje met Gildor en zijn groep bannelingen mee.

Leven in de Eerste Era en de Tweede Era Edit

In de Eerste Era verbleef hij in de Hallen van Mandos. Waarschijnlijk kreeg hij van Mandos een lang leven. Er is weinig bekend over het leven van Gildor in de Eerste Era en de Tweede Era.

Oorlog om de ene ring Edit

In de Derde Era ontmoette Gildor Frodo Balings, Sam Gewissies, Merijn en Pepijn. Hij begeleidde ze een paar dagen tegen de Nazgûl. Hij deed voor Frodo ook een voorspelling, namelijk dat hij onderweg hulp zou krijgen. Dit kwam uit en gebeurde met Tom Bombadil, Stapper en Glorfindel. Ook berichtte hij Elrond dat er Hobbits onderweg waren. Hij beloofde op Frodo te wachten al hij naar Valinor ging. Dit deed hij en samen met Galadriel, Elrond, Gandalf en Bilbo Balings voeren ze weg toen de ene ring was vernietigd.

Zoon van Finrod of Finarfin Edit

In De Reisgenoten wordt verteld dat Gildor een zoon van Finrod was. Dit is zeer onwaarschijnlijk aangezien hij dan wel na de dood van Finrod een Koning van Noldor werd. Ook zou dit nooit kunnen omdat Finrod na dat hij zijn vrouw Amarië was verloren toen hij de Helcaraxë overstak geen vrouw meer zou hebben. Aangezien zijn leven voor de Derde Era onbekend is zo het ook goed mogelijk zijn dat hij een zoon van Finarfin was en later naar Midden-aarde is gegaan.

In The Fellowship of the Ring kwam Gildor niet voor.

Around Wikia's network

Random Wiki