Wikia

Gloin in de hobbit

gloin in de hobbit

Glóin
Gloin2

Ras

Dwerg

Geslacht

Man

Andere namen

-

Titels

-

Bondgenoten

Gimli, Balin, Thorin Eikenschild, Gandalf, Bilbo Balings ,Dain IJzervoet, Frodo Balings

Wapens

Bijl

Trouw aan

Thorin Eikenschild

Acteur

?

Glóin was een Dwerg die in de Derde Era leefde. Hij was de zoon van Groin, broer van Óin en had ook een zoon, Gimli. Verder was hij in Rivendel toen het Reisgenootschap gevormd werd.

De reis naar Erebor Edit

Glóin trok toen hij nog jong was naar Erebor. Dit deed hij met Thorin Eikenschild en de rest van Thorins gezelschap. In Thorins gezelschap zaten voornamelijk Dwergen, zoals zijn broer Óin. De tovenaar Gandalf en de Hobbit Bilbo Balings waren de enigen die de Dwerg van tevoren niet kende. Tijdens de reis kwamen ze langs Elrond in Rivendel, Koning Thranduil in het Demsterwold en Bard de boogman in Dal. Bard rekende af met de Draak Smaug, die de Dwergen uit Erebor verjoeg, terwijl de Dwergen in zijn schatkamer waren. Door de hebberigheid van de Dwergen en de komst van de Aardmannen en Wargs ontstond het Gevecht tussen de vijf legers, waar Glóin meevocht. Na de slag leefde Glóin nog lang in Erebor.

De Raad van Elrond Edit

Gloin3

Gloin met zijn tondeldoos.

In de D.E.3019 riep Elrond de Raad van Elrond bij elkaar. Dit was een groep wijzen of machtigen die over het lot van De Ene Ring moetsen beslissen. Glóin zat hierbij. Samen met zijn zoon, Gimli, reisde hij naar Rivendel. Eenmaal daar aangekomen werden ze uitgenodigd voor een groot feestmaal. Tijdens het feestemaal zat de Dwerg naast Frodo Balings, de geadopteerde zoon van Bilbo. Glóin praatte een tijdje met de Hobbit over de zaken in Erebor. Later woonde Glóin ook de vergadering bij.

Around Wikia's network

Random Wiki