Wikia

Gorkil was een Aardman en Koning van zijn volk. Hij heerste over de Aardmannen in het noorden en had hier een groot fort. Dit fort was van de Tovenaar-Koning van Angmar geweest. Hij komt alleen voor in Battle for Middle-Earth II. Samen met Droagoth de Drakenheer zijn zij de enige twee karakters die bij Battle for Middle-Earth II verzonnen zijn.
Naamloos13

Gorkil de Aardmannenkoning

LegerEdit

Hij had een verbond gesloten met Sauron. Hij zou dan niet meer tegen hem vechten. Ook sloot hij een verbond met de Spinnen uit het Demsterwold. Shelob vocht ook aan zijn zeide. In de zijn grotten vond hij Grottrollen en Heuvelreuzen die zich ook aan zijn zeide schaarde. Hij bereed een giftige Schorpioen en vocht met een kromzwaard. Hij had op verschillende plekken van zijn harnas schedels hangen.

Reuzenheide Edit

De Elfen, onder leiding van Haldir, Glorfindel en Gloin vielen op de Reuzenheide Gorkil aan. Zij wonnen het gevecht met behulp van de Huorns in de buurt. Gorkli sloeg op de vlucht.

Grijze havensEdit

Tijdens de inavsie van de Grijze havens in Mithlond viel hij samen met de Kapers van Umbar aan. Hierna trok hij op naar de Gouw om wraak te nemen op de Hobbits. Dit volk vermoordde namelijk een belangrijke Aardmankoning van voor zijn tijd.

Nadat ze de Gouw veroverd hadden kwamen troepen van Isengard, onder leiding van Grima Slangtong. Gorkil won deze ruzie en verpletterde samen met zijn Aardmannen en Trollen het leger van Isengard. Grima ontkwam.

Around Wikia's network

Random Wiki