Wikia

De Grafheuvels
Grafheuvels2

Type

Grafheuvel

Locatie

Cardolan

Bouwers

Mensen

Inwoners

Grafgeesten

De Grafheuvels, ofwel Tyrn Gorthad, was een gebied heuvels Eriador, waar Koningen van Arnor begraven werden. Later werd dit gebied bewoond door oude geesten, de Grafgeesten.

Geschiedenis Edit

Eerste Era Edit

De Grafheuvels waren een van de eerste leefgebieden van de Mensen. Ze werden hier door Oosterlingen weggejaagd. Na het Gevecht van het Gramschap namen de Mensen het weer terug.

De Val van Arnor Edit

ROTWK wallpaper4 preview

Het ontstaan van Karsh.

De Grafheuvels waren het belangrijkste gebied van Cardolan. Aan het begin van de Derde Era viel de Tovenaar-Koning van Angmar Cardolan binnen. Ze namen de heuvels in en versloegen de Prins van Cardolan. Later creeërde Tovenaars van Angmar, onder leiding van Morgomir de Grafgeesten. Ze werden tegen gehouden door Kapitein Carthaen van Cardolan. Morgomir stak hem neer met zijn Morgulzwaard en maakte ook een geest van hem: Karsh.

Komst van vier Hobbits Edit

Grafheuvels

De Grafheuvels

Veel later in de Derde Era reisden vier Hobbits: Frodo Balings, Sam Gewissies, Peregrijn Toek en Meriadoc Brandebok door de Grafheuvels, op weg naar Rivendel. Hier werden ze door Grafgeesten gevangen genomen. De Hobbits werden door Tom Bombadil bevrijd. Hier vonden de Hobbits hun zwaarden.

Around Wikia's network

Random Wiki