Wikia

Hoornburg
Dieptemuur

Type

Fort

Locatie

Zuid-Rohan

Inwoners

Erkenbrand, Gamling

De Hoornburg was een fort in Rohan in een van de uitlopers van de Witte Bergen. Het fort was in de Tweede Era gebouwd door Helm Hamerhand, koning van Rohan. Naast de Hoornburg lagen de Glinsterende Grotten. In de Hoornburg lag ook de Hoorn van Helm Hamerhand. De Hoornburg was een sterk fort, maar had een zwakke plek: de plek waar de Dieptestroom het dal in liep.

Geschiedenis Edit

De Hoornburg werd door de mensen van Gondor gebouwd en na de komst van Eorl de Jonge ging het deel uitmaken van het nieuwe koninkrijk Rohan. Het was hier waar Helm Hamerhand zijn toevlucht zocht toen de Donkerlanders Rohan binnenvielen.

Gevecht om de Helmsdiepte Edit

In de Derde Era trok Theoden hier naartoe met zijn mannen toen hij hoorde dat de Uruk-Hai hem zouden aanvallen. Toen vielen de Uruk-Hai hem aan. Dit was het Gevecht bij de Helmsdiepte. In het fort zaten ook sluwe doorgangetjes, Gimli en Aragorn gebruikten een doorgang naast de poort om de Uruk-Hai daar weg te halen en Theoden de tijd te geven om de poort te repareren. Uiteindelijk moesten de troepen zich terugtrekken tot de troonzaal. Bij de opkomst van de zon blies Gimli op de Hoorn van Helm Hamerhand. Theoden en al zijn troepen reden uit, te paard. Ze wonnen dit gevecht.

Onderdelen van De Hoornburg Edit

  • Citadel met het Hoofdgebouw en troonzaal
  • De dieptemuur
  • 1e muur
  • 2e muur
  • De Hoorn van Helm Hamerhand
  • Poort

Around Wikia's network

Random Wiki