Wikia

Huan
Huan

Ras

Hond

Geslacht

Man

Andere namen

-

Titels

Hond van Valinor

Geboortejaar

?

Sterftejaar

Eerste Era

Bondgenoten

Oromë, Celegorm(later niet meer),Lúthien, Beren

Wapens

Tanden en klauwen

Trouw aan

Celegorm, Lúthien

Acteur

-

Te veel parameters

Huans Beren

Huan komt net te laat om Beren te redden

Huan was een grote Wolfshond die in de Eerste Era leefde. Eerst was hij eigendom van de Valar Oromë, maar later werd hij gegeven aan de Elf Celegorm.

Queeste van de Silmaril Edit

Huan was de hond die Celegorm van de Valar Oromë kreeg. Toen zijn meester Celegorm Lúthien gevangen nam redde hij haar en ging met haar mee op reis. Toen hij later zijn meester en Curufin, zijn broer tegenkwam viel hij ze aan nadat ze Beren, de liefde van Lúthien aanvielen. Lúthien heelde Beren en de twee broers vluchtten weg. Hij redde Beren in Minas Tirith(Wachtpost) van Thuringwethil en Sauron. Toen ze naar Angband gingen vermomde Lúthien zich als de vampier en Beren als Carcharoth, de verslagen weerwolf uit Minas Tirith. Hier stalen ze een van de Silmarillen van Melkors kroon.

Jacht op de Wolf Edit

Terug in Doriath bij Koning Thingol was er een melding dat de Wolf Carcharoth het land binnen viel en plunderde. Thingol, Beren, Beleg Sterkboog, Mablung(Eerste Era) en een paar anderen de gingen hier op af met Huan op af. De wolf vermoordde Beren, maar de hond redde hem van het beest en ging zelf ook dood na dit gevecht.

Around Wikia's network

Random Wiki