Wikia

Khamûl
Khamul1.jpg

Ras

Mens/Nazgûl

Geslacht

Man

Andere namen

de Oosterling

Bondgenoten

Tovenaar-Koning van Angmar, Nazgûl, Sauron

Wapens

Zwaard, Verschikelijke Beesten

Trouw aan

Sauron, Tovenaar-Koning van Angmar

Acteur

Andy Serkis

Khamûl was een van de machtigste van de negen Nazgûl van Sauron had. Hij kreeg van Sauron een ring. Voordat hij deze kreeg was hij Koning van de Oosterlingen.

Zoektocht naar de ene ring Edit

Khamul3.jpg

Khamûl op zijn paard.

De Oosterling kreeg het bevel over Dol Guldur. Op zoek naar de ene ring klopte hij aan bij Hamfast Gewissies, die hem vertelde dat Frodo Balings en zijn zoon Sam Gewissies vanochtend waren vertrokken. Samen met de Tovenaar-Koning van Angmar en de ander Nazgûl trok hij naar Breeg en Weertop. Op Weertop stak de Tovenaar-Koning de Hobbit neer. Maar ze waren al vertrokken en hadden een pop van stro achtergelaten zodat het leek dat ze in hun bed lagen te slapen.

Overige gevechten Edit

Khamûl werd hiernaast ook nog gebruikt als legeraanvoerder van Sauron. Hij vocht bij verchillende gevechten, zoals: het Gevecht bij Osgiliath, Gevecht bij Minas Tirith, Gevecht bij de Zwarte poort. Bij het Gevecht bij de Velden van Pelennor werd de Tovenaar-Koning verslagen. Hierna nam Khamûl de leiding over de Nazgûl. Toen de ene ring werd vernietigd door Frodo Balings in de Doemberg, verdwenen Khamûl en de andere Nazgûl.

M1180737 99061464099 EvilKhamulFootMountedMain 445x319.jpg

Warhammer-figuurtje van Khamûl te voet en op paard.

Around Wikia's network

Random Wiki