Wikia

Lord of the Rings: Battle for Middle-earth II: The Rise of the Witch-king

1.298pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Witch king box art.jpg

The Rise of the Witch-king

The Lord of the Rings: The Rise of the Witch-king is een uitbreiding van Battle for Middle-Earth II.

Uitbreidingen speel-type

De twee originele campagnes zijn verwijderd, net zoals de training.

Campagne Edit

Het spel begint met de Tovenaar-Koning van Angmar en Morgomir, een van de Nazgul en de Konings rechterhand. Als ze door Angmar lopen komen ze Rogash, Koning van de Trollen tegen die zich bij hen aan sluit. Later sluiten Hwaldar, de verdreven vorst van Rhudaur en Karsh, een dode geest nog bij ze aan.

Gameplay veranderingenEdit

  • De nieuwe Factie Angmar, wat het totaal op zeven facties brengt.
  • De nieuwe Angmar campagne, die bestaat uit 8 missies en het verhaal vertelt van de Tovenaar-koning van Angmar en de val van Arnor.
  • Nieuwe units, gebouwen en helden toegevoegd aan alle zes bestaande facties.
  • Elke factie behalve Angmar heeft een nieuwe helden-unit. Helden-units worden net zoals gewone eenheden gemaakt in bijvoorbeeld de barakken en bestaan ook uit meerdere eenheden, maar krijgen net zoals helden speciale krachten als ze meerdere niveaus stijgen.
  • Een verbetering van de skirmish en multiplayer AI, waaronder dat ze sneller zelf de ringhelden maken.
  • De Strijd om de Ring mode is heel erg veranderd. Eenheden die je in een paar beurten in dit Strategy spel speelt kan men ook houden op de Wereld Kaart. Ook kan je nu op de Wereld Kaart belegeringswapens maken. Er zijn 14 nieuwe gebieden en een hele nieuwe regio (Forodwaith). In plaats van drie heldenlegers kan de speler nu vier heldenlegers aanvoeren. Er kan nu ook met 2 plaatsen te gelijk verplaatst worden door vriendschappelijke gebieden.
  • Er is bij de Maak-je-eigen-held mode een nieuwe klasse toegevoegd, de Olog-Hai. Binnen de Olog-hai vallen de Grote trol, Sneeuwtrollen en Heuveltrollen. (De trol onder de klasse dienaren van Sauron is verwijderd en is nu de grote trol in de Olog-hai klasse.)
  • Er zijn meer verschillende opties om een eigen held te creëren, waaronder nieuwe wapens en bepantsering.
  • Er is een nieuw systeem van kosten voor een zelf-gecreëerde held toegevoegd. Een held zonder krachten kost 500 goud. Hoe meer krachten er aan de held toegevoegd worden, hoe duurder de held wordt.
  • De twee originele campagnes zijn verwijderd, net zoals de training.
    Mainscreen.jpg

    Hoofdmenu

Uitbreidingen facties (Strijdkracht) Edit

Factie Mensen van het Westen

Factie Elfen

  • Noldor Strijders
  • Bereden Boogschutters

Factie Dwergen

Factie Mordor

Factie Aardmannen

  • Azog
  • Vuurdraak-gebroed
  • Half-trol zwaardvechters.

Factie Isengard

Around Wikia's network

Random Wiki