Wikia

Lothlórien

1.298pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Lothlórien
00000000000000000000000000000000000000000000000000000000.jpg
De Caras Galadhron het hart van Lórien.

Andere namen

Dwimordene, Lórien, Laurelindórinan, Lórinand, Het Gouden Woud, Het Hart van het Elfendom op Aarde

Gebouwd door

De Nandor en de Sindar

Leider(s)

Celeborn en Galadriel

Bestaanstijd

Van de Eerste Era tot de Vierde Era en langer

 Lothlórien of Lórien is een bos en rijk gelegen in Midden-aarde, dichtbij de Nevelbergen. Het werd eerst geregeerd door de Nandor, maar later ook door Noldor en de Sindar zoals Celeborn van Doriath die samen regeerde met Galadriel, dochter van Finarfin.

Er waren twee plaatsen in de wereld van Tolkien die Lórien heette en beiden waar uitzonderlijk mooi. De eerste is Lórien de tuin van de Vala Irmo. De tweede is deze Lothlórien waar Galadriel woont tijdens de gebeurtenissen van In de Ban van de Ring.

Door Galadriel's magie van haar ring Nenya die het bos verrijkte en het een magisch bos maakte die niet iedereen zomaar kon betreden. De enige manier dat Lothlórien zou kunnen verovert worden door Mordor is als Sauron hemzelf met de Ene Ring zou aanvallen. Want gewone orks uit de Nevelbergen zouden met nog geen miljoen het Gouden Woud kunnen veroveren.

Sauron was een grote bedreiging voor Lórien, net als de Ene Ring, die als Frodo hem zou vernietigen de kracht van Nenya toch zou afnemen en de magie van Lórien zou verdwijnen.

Lórien was gelegen aan de rivier de Celebrant, ten zuidoosten van het dwergenrijk Khazad-dûm. Lórien was de enigste plek in Midden-aarde waar de Mallorn-boom groeide. Later werd er wel een Mallorn-boom in de Gouw geplant, een geschenk van Galadriel aan Sam Gewissies die een tijd Dinghoofd was. De hoofd  stad van Lothlórien was Calas Galadhron een gigantische stad in het hart van het rijk. Hier woonde Celeborn en Galadriel.
Download (12).jpg

Kaart van het Elfenrijk.

Around Wikia's network

Random Wiki