Wikia

Maglor
Maglor

Ras

Elf

Geslacht

Man

Andere namen

Canafinwë, Makalaurë

Titels

Heerser van Maglors kloof

Geboortejaar

? Era van de Bomen?

Sterftejaar

? Eind Eerste Era?

Bondgenoten

Fëanor, Maedhros en andere Zonen van Fëanor, Elrond en Elros

Wapens

Narsil

Trouw aan

Fëanor

Acteur

-

Te veel parameters

Maglor was de tweede zoon van Fëanor. Na de val van Melkor stal hij samen met zijn broer Maedhros de twee overgebleven Silmarillen. Maglor kon zeer goed spelen op zijn harp. De Elf hanteerde het zwaard Narsil, dat later in bezit kwam van Aragorn II.

Leven in Valinor Edit

Maglor werd als tweede kind geboren van Fëanor en Nerdanel. Hij stond vaak in de schaduw van zijn oudere broer Maedhros. Na de dood van zijn grootvader Finwë ging hij, net als vele anderen Noldoreanen, naar Midden-aarde, om daar wraak te nemen op de moordenaar: Melkor en het heroveren van de Silmarillen. Dit waren zeer krachtige juwelen, gemaakt door Fëanor.

Begin van de oorlog Edit

Al vrij snel werd Fëanor door Balrogs vermoord en de broers zwierfen door Beleriand. Ergens tussen de Kleine Gelion en de Grote Gelion stichtte de Elf zijn nederzetting. Dit gebied stond bekend als Maglors kloof, waar veel heuvels waren, behalve in de noordelijke richting, waar het meeste strijd werd geleverd.

De Oorlog tegen Melkor Edit

Maglor woonde een lange tijd in zijn gebied. De Draak Glaurung vernietigde zijn geheele land, en Maglor vluchtte naar Himring, het fort van Maedhros. Samen vochten ze bij de Dagor Bragollach, dat ze verloren. 13 jaar later probeerde de Elfen Melkor op nieuw te verslaan in de Nirnaeth Arnoediad, maar door de list van Uldor de Vervloekte verloren de Noldoreanen opnieuw de strijd. Maglor rekende wel zelf af met de Oosterling.

De Silmarillen Edit

Maglor,Elrond en Elros

Maglor en Maedhros met Elrond en Elros. Maglor is het blauwe gedaante.

Een van de Silmarillen werd door Beren en Lúthien gestolen van Melkor. De Silmaril werd geschonken aan Thingol, die hem na zijn dood aan Dior Eluchil gaf. De Zonen eisde het juweel op, maar Dior weigerde. Zo ontstond de Broedermoord II, waar Maedhros, samen met Maglor, Caranthir, Celegorm en Curufin vochten. Dior, Caranthir, Celegorm en Curufin stierven, maar Doriath won.

Maglor2

Maglor gooit zijn Silmaril in de oceaan.

Nu waren er nog maar drie zonen over: Maedhros, Maglor en Amrod, de jongste. Ze kregen te horen dat de Silmaril in de Havens van Sirion was gezien, in handen van Elwing, dochter van Dior. Bij de aanval van de Noldoreanen kon Elwing wegvluchten, wat leidde tot de val van Melkor. Haar kinderen Elrond en Elros kon ze niet menemen. Maglor kreeg medelijden, en voedde de kinderen verder op. Amrod stierf tijdens de aanval.

Einde Edit

Eönwë, een Maiar, bewaarde de twee overige Silmarillen, afgesneden van Melkors Kroon. De laatse twee broers stalen de twee Silmarillen en hielden er elk een. Na een tijdje merkten ze dat de juwelen ze erg pijn deden. Maglor koos er daarom voor om de zijne in de oceaan te gooien, waardoor ze vanzelf in Valinor kwamen.

Around Wikia's network

Random Wiki