Wikia

Minas Tirith
Gandalf op weg naar Minas Tirithpx

Type

Stad/Fort

Locatie

Oost Gondor

Bouwers

Gondorianen

Inwoners

Anárion, Denethor, Faramir, Boromir, Dúnedain, Aragorn II(later pas).

Minas Tirith was de hoofdstad van Gondor waar de troon stond. De stad bestond uit zeven citadellen. Op de zevende, de hoogste citadel was het gebouw waar de Koning woonde. Later kwam er een Stadhouder, deze zat op een troon naast die van de Koning. In de stad lag een Palantir.
Great-gateMT.jpg

De poorten van Minas Tirith

Voor Minas Tirith lagen de Velden van Pelennor en daaromheen (ook om Minas Tirith) de muren van Rammas Echor.

Geschiedenis Edit

Minas Tirith, ookwel Minas Anor genoend, werd gesticht door de Númenoreanen van Elendil en Anárion. Het gebied er omheen werd Anorien genoemd. Elendil liet hier ook een Palantir. Anárion woonde hier nog tot het Gevecht van het Laatste Bondgenootschap, waar de Númenoreaan stierf.

Na het uitsterven van het koninklijke ras kwamen de Stadhouder. Zij breidde het uit tot een van de belangrijkste steden van heel Midden-aarde. Nadat Minas Morgul werd ingenomen werd de Rammas Echor gebouwd.

Oorlog om de ene ring Edit

Tijdens de Oorlog om de ene ring was Denethor II aan de macht. Het werd aangevallen en er ontstond een beleg, het Beleg van Minas Tirith. Gondor kreeg weinig hulp van de stadhouder, maar dankzij de tovenaar Gandalf bestond de stad nog na de oorlog. De Rohirrim van koning Théoden ontzette de stad van Orks.

Architectuur Edit

Minas Tirith Bovenaanzicht.png

Minas Tirith vanaf boven.

In de zes ringen van Minas Tirith bevonden zich verschillende huizen en gebouwen.

Bekende bouwwerken Edit

Bekende Plekken Edit

  • De Toren van Ecthelion, met daarin de troonzaal;

Around Wikia's network

Random Wiki