Wikia

Ringwraiths

De Ringgeesten

Nazgul2

een Nazgul met zijn ring

Nazgul1

Een Nazgul met zijn Ring

De Nazgûl, ookwel ringgeesten genoemd zijn negen Koningen onder de Mensen de verleid zijn door Sauron. Ze zijn onstervelijk en rijden op paarden. Altijd geobsedeerd door de ene ring jagen ze erop, als slaven van Sauron. De enige Nazgul waar de naam van bekend zijn: de Tovenaar-Koning van Angmar, Khamul en Morgomir in Rise of the Witch-King.

OorsprongEdit

De geschiedenis van de Nazgûl begon met het smeden van de Ringen van Macht door Celebrimbor. Deze ringen waren machtige magische voorwerpen die de drager een ongeloofelijke macht verleende. zestien maakte hij er, negen voor de Mensen, zeven voor de Dwergen en drie in het geheim voor de Elfen. Hoewel deze ringen waren gesmeed door Celebrimbor, een elvensmid. deed hij dit met de verstrekte kennis van Sauron. Sauron was in die tijd vermomd als een machtige elfenheer, genaamd Annatar. via deze ringen wilde Sauron de heren en koningen van midden-Aarde in zijn macht krijgen. want Sauron had ze verraden. zelf maakte hij de Ene ring om over alle andere te heersen. met deze ring kon hij de andere ringdragers zo kapotmaken en vervloeken totdat ze in zielloze geesten veranderde die als enige doel hadden om hem te dienen. Alleen bij de Mensen lukte dit, want de Dwergen waren te koppig en Sauron had geen macht over de Elvenringen. Van de Mensen maakte hij zijn meest gevaalijke dienaars, De Nazgûl.

Around Wikia's network

Random Wiki