Wikia

Rivendel

1.298pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Rivendel
Rivendel4.jpg

Type

Fort

Locatie

Eregion

Bouwers

Elfen van Elrond en Gil-galad

Inwoners

Elrond, Glorfindel, Celebrain, Arwen, Aragorn II, vele andere Elfen

Rivendel was een grote Elfen stad die gesticht is door Elrond in de Tweede Era. De Bruinen, een rivier stroomde door de stad en luisterde naar Elrond. Het lag aan de voet van de Nevelbergen. Hier was ook de bijeenkomst van de Raad van Elrond. Elrond kreeg bij het leiden van Rivendel hulp van Glorfindel.

Geschiedenis Edit

Tweede Era Edit

Aufbruch-von-bruchtal.jpg

De ring van Rivendel.

Rivendel werd gesticht door Elrond. Dit gebeurde in de Oorlog tussen de Elfen en Sauron. Het diende als fort om Eregion te verdedigen tegen de Orks van Sauron. Ook vluchtten veel Elfen naar Rivendel. De Elfenstad werd een keer belegerd door Sauron, maar dankzij Gil-galad en anderen redde de stad het.

Rivendel was het startpunt van de mars naar Mordor, om later het Gevecht van het Laatste Bondgenootschap te leveren. Elrond kwam van deze strijd jaren later terug met een veel kleiner aantal Elfen. Zo verloren ze Gil-galad, Koning van Lindon en Elendil, Koning van Gondor en Arnor.

Derde Era Edit

Elrond5.jpg

Elrond met Thrors kaart.

Rivendel was na de oorlog de belangrijkste thuisplaats van de Elfen. Na honderden jaren doken in D.E.1300 weer duistere wezens op rond de landen van Rivendel, zoals bij de Ettenmoors. Weer honderd jaar later, D.E.1400 werd Rivendel opnieuw belegerd. Hieruit werden ze door Koning Arveleg I ontzet. Vanaf dat moment steunden de Elfen van Rivendel de oorlog tegen de Tovenaar-koning van Angmar en leverde onder andere troepen bij de Slag om Fornost, die aangevoerd werden door Glorfindel.
Raad van Elrond.jpg

De Raad van Elrond.

Later kwam Thorins gezelschap langs in Rivendel om Elrond Thrors kaart te laten vertalen, die in Maanletters was geschreven. Ook vertaalde Elrond de eeuwenoude inscripties van Glamdring en Orkrist

Ongeveer zestig jaar later werd de Ene Ring naar Rivendel gebracht. Hier kwam de Raad van Elrond bijeen om te overleggen wat ze met de ring zouden gaan doen. Ze kwamen tot de conclusie dat er een groep, het Reisgenootschap, werd opgericht om de ring te vernietigen in de Doemberg.

Later speelde Rivendel maar een erg kleine rol in De Oorlog om de Ene Ring.

Around Wikia's network

Random Wiki