Wikia

Saeros
Saeros' Fatal Leap 2
Saeros, op de vlucht voor Túrin.

Ras

Elf

Geslacht

Man

Andere namen

Orgof

Titels

Raadsheer van Thingol

Geboortejaar

Era van de Bomen

Sterftejaar

E.E.484

Bondgenoten

Thingol, Mablung van Doriath

Wapens

Zwaard

Trouw aan

Thingol

Acteur

-

Te veel parameters

Saeros was een Elf die in de Eerste Era in Doriath leefde.

Geschiedenis Edit

Na het Eerste Gevecht kwam Saeros in Doriath wonen en leefde er gelukkig. Rond de tijd dat Túrin Turambar in Doriath aankwam werd hij een belangrijke adviseur van Koning Thingol. Hij werd erg jarloers omdat het kind, dat Thingol geadopteerd had, meer aandacht kreeg dan hij. Saeros was erg blij dat Túrin na een paar jaren bij de grens van Doriath ging wonen om die te bewaken.

Enkele jaren later kwam Túrin op bezoek in Menegroth. Hij was zeventien jaar. Thingol en Melian waren afwezig. Er werd een groot maal georganiseerd door de Elfen. Nietswetend ging Túrin op een plek aan de tafel van de ouderen zitten. Later, toen Saeros binnen kwam, dacht hij dat Túrin de spot met hem aan dreef. Op zijn beurt maakte de Elf grappen over de inwoners van Dor-Lómin en dat ze naakt rond liepen. Ook ondervroeg het Mens over van alles en nog wat. Túrin trok het niet meer en trok zijn zwaard en gooide zijn bierglas in het gezicht van Saeros, en de raadsman vluchtte. Mablung hield Túrin tegen.

De volgende morgen, toen Turambar wilde vertrekken stond Saeros hem op te wachten met een zwaard en schild. Ze vochten hier voor de poorten van Menegroth in de vroege morgen. Túrin won het gevecht. Hij vermoordde de Elf niet, maar ontkleedde hem (dit sloeg op de grappen van Saeros van de avond ervoor), en Saeros liet Saeros het op een lopen zetten. Tijdens zijn vlucht sprong Saeros in een ravijn. Mablung en andere bewoners van Menegroth kwamen naar die plek. Túrin Turambar kreeg de schuld en moest, om te zorgen dat hij niet bestraft zou worden, vluchten.

Around Wikia's network

Random Wiki