Wikia

Shagrat

1.298pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Shagrat
Shagrat.jpg

Ras

Uruk-Hai

Geslacht

Man

Andere namen

-

Titels

Kapitein van Cirith Ungol

Geboortejaar

?

Sterftejaar

D.E.3019

Bondgenoten

Gorbag en andere Orks

Wapens

Zwaard

Trouw aan

Sauron

Acteur

Peter Tait

Te veel parameters

Shagrat was een Uruk-Hai die Cirith Ungol met een gezelschap bewaakte. Later toen Sauron hem minder vertrouwde, stuurde hij Gorbag en een groep Orks er naartoe. Omdat er nu Uruk-Hai en Orks waren was er geregeld vaak ruzie.

Biografie Edit

Op een dag vond Shagrat een lichaam in Shelobs hol en nam het mee. Hij wist niet wat het was. Hij dacht een zeer kleine Elf gevonden te hebben maar dit was een Hobbit genaamd Frodo Balings. Met het gevonden lichaam ontstond weer ruzie. Gorbag en Shagrat waren het er niet mee eens wat er met he lichaam moest gebeuren. Saurons bevel was simpel: alle levensvormen moesten naar hem toe. Omdat Shagrat zijn eigen troepen niet vertrouwde, sloot hij Frodo op in de hoogste kamer van Cirith Ungol.

Gorbag dacht dat hij Shagrats verbod de kamer in te gaan kon negeren en pakte Frodo's Mithrilhemd. Shagrat had meer troepen in de wachttoren en overwon dus Gorbag, misschien doodde hij hem zelfs. Met het mithrilhemd rende Shagrat naar Sauron, die hem doodde toen hij hoorde dat de gevangen weg waren.

Around Wikia's network

Random Wiki