Wikia

Shelob

1.298pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Shelob
Shelob.png

Ras

Spin

Geslacht

Vrouw (soort van)

Andere namen

Zij, mijn kat (door Sauron)

Titels

-

Geboortejaar

Onbekend (waarschijnlijk in de Eerste Era

Sterftejaar

Onbekend (misschien is ze gestorven aan de verwondingen die Sam aanbracht)

Bondgenoten

Ungoliant, Gollem

Wapens

Naald, gif

Trouw aan

Sauron/haarzelf

Actrice

Geen

Te veel parameters

Shelob was een grote Spin en dochter van Ungoliant. Ze leefde in de pas van Cirith Ungol.

Leven als dienares van Sauron Edit

857294-shelobpj large.jpg

Shelob.

De kans is erg aanwezig dat Shelob haar moeder Ungoliant nooit heeft meegemaakt en uit een van haar vele eieren kwam. Ze doelde rond door Midden-aarde en kwam uiteindelijk uit bij de bergen van Mordor. Later vestigde ook Sauron zich hier in de buurt. Langsreizende Elfen Mensen en Orks en andere reiziger waren haar maal. Ondanks dat ze niet echt comminuceerde met Sauron, had ze toch een soort verband met hem gesloten: zij zou de pas langs Cirith Ungol, een van de vestingen van de Duistere Heer, bewaken op voorwaarde dat Sauron haar dan met rust zou laten en niet zou aanvallen. Ook met het duistere wezen Gollem had ze bepaalde afspraken gemaakt.

De Oorlog om de Ene Ring Edit

Ergens in D.E.3019 kwamen Gollem en twee andere Hobbits, Frodo Balings en Sam Gewissies, langs. Frodo en Sam waren voor haar mits hij de ring van Frodo Balings mocht houden. Terwijl de grote Spin eerst een klein spelletje met de twee Hobbits speelde, verschool Gollem zich op een donkere plek. Ze spon een kokon om Frodo Balings en vergiftigte hem. Sam Gewissies beschermde zijn meester en verjoeg Shelob met het Licht van Eärendil. Omdat Sam dacht dat zijn compagnon dood was (hij was buiten bewustzijn vanwege Shelobs gif) wilde hij hem in eerste instantie achterlaten. Maar terwijl hij aan het denken was werd hij gestoord door een patrouille Orks onder leiding van Gorbag. Gorbag vertelde zijn medesoldaten dat de Hobbit niet dood was, en namen hem mee. Later redde Sam Frodo uit Cirith Ungol.

Verder speelde Shelob geen meer rol in de oorlog. Haar lot is onbekend.

Trivia Edit

Around Wikia's network

Random Wiki