Wikia

Smaug

Overleg0
1.273 pagina's
op deze wiki

Ik ben vuur ik ben de dood!

-Smaug vliegt richting Esgaroth

Hobbit-trailer-smaug-featured

Smaug

Biografische informatie

Andere namen
Smaug de Gouden, Smaug de Verschikkelijke,...
Titels
Trâgu
Geboortejaar
Sterftejaar
Echtgenoot
Geen
Wapens
Vuur, klauwen en tanden

Physieke informatie

Ras
Cultuur
Vuurdraken (Urulóki)
Geslacht
Man
Grootte
gigantisch
Haarkleur
heeft goudrode schubben
Kleur ogen
Oranje (zwarte pupillen)

Lord of the Rings film trilogie

Acteur

Smaug was een Goudkleurige en krachtige Draak die in De Derde Era leefde.

Hij was zeer hebzuchtig en tegelijkertijd zeer machtig, Dit waren de twee voornaamste redenen dat hij Erebor binnendrong. Hij is ook de tweede een van de grootste tegenstanders in De Hobbit na Bolg, de koning van de Aardmannen .

Smaug gaat naar Erebor Bewerken

In de Derde Era kwamen Draken uit het noorden tot de grote koninkrijk van de Dwergen in Erebor, de Eenzame Berg. Smaug was een geduchte vloek voor Dwergen en mensen. Met zijn vuurvlammen ruïneerde Smaug de stad van de Mensen van Dal en brak de deur en wand van de Erebor. De dwergen vluchtten of werden gedood en Smaug nam het rijkdom van die plaats: goud, edelstenen, Mithril en zilver, edelstenen, parels van de elfen, de vele kristallen van smaragd, saffier en diamant, evenals de Arkensteen.

Thorins gezelschap Bewerken

Voor twee eeuwen leefde Smaug in Erebor zonder dat hij last had van anderen, maar een paar jaar later kwam een groep van avonturiers naar de berg; twaalf dwergen onder leiding van de rechtmatige koning van Erebor, Thorin Eikenschild, en een Hobbit genaamd Bilbo Balings. De groep kwam binnen en zij zagen Smaug en wilden hem aanvallen, maar zij wisten dat ze hem in zijn buik moesten raken maar, Smaug beschermde zijn zachte onderbuik van de aanval: hij lag languit op het rijkdom van zijn schat.

Toen Smaug werd gewekt door de avonturiers, stond hij op. In wraak, kwam hij bij Esgaroth en verwoest het. Toch leefde er een man, dapper en sterk, genaamd Bard de Boogman. Bard, begeleid door het geheim van de zwakte, schoot een zwarte pijl in een van de beest zij vitale plaatsen. Schreeuwend in woede en pijn viel Smaug in vlammen gehule uit de hemel en viel in de lange mee neer.

Dus zo stierf Smaug de Gouden, machtigste draak van de Derde Era.

Na zijn dood Bewerken

Na de dood van Smaug verdeelde Thorin en zijn gezelschap de schat. Dit creëerde een conflict met Bard en de Elfen koning Thranduil van Demsterwold, die elk een deel wilde van het goud als vergoeding voor alle schade die Smaug had veroorzaakt in hun koninkrijken door de jaren heen. Thorin weigerde de schat te delen en verklaarde de oorlog aan hen beiden.

Volgens Gandalf, was het een gelukkig dat Smaug gedood was, omdat hij als hij had geleefd vrijwel zeker onder controle van Sauron zou zijn gekomen en
Smaug2
Smaug, de Gouden
Theoden kingToegevoegd door Theoden king
Demsterwold had vernietigd.

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki