Wikia

Tom Bombadil
Tom bombadil.jpg

Ras

? (Waarschijnlijk een Maiar)

Geslacht

Man

Andere namen

de meester

Titels

-

Geboortejaar

Voor schepping van Arda

Sterfejaar

?

Bondgenoten

Goudbezie, Dieren, Hobbits

Wapens

Overtuigingkracht

Trouw aan

Zichzelf

Acteur

-

Te veel parameters

Tom Bombadil was een heel oude man van een onbekend ras, waar niet precies bekend van is hoe oud hij is. Hij was getrouwd met Goudbezie. De hele tijd zong hij zelfgemaakte liederen.

Bezoek Edit

Op een dag liep Tom door het bos en zag vier Hobbits die werden aangevallen door een Oude Wilgenman. Tom kendde dit beest en beval hem op te houden. Hij nam de Hobbits mee naar zijn geheime huis dat niemand anders dan hijzelf en Goldberry kan vinden. Hij geeft de Hobbits te eten en vroeg naar hun namen. Dit waren: Frodo Balings, Meriadoc Brandebok, Peregrijn Toek en Sam Gewissies. Ze gingen op weg naar Rivendel. Hij had ze gezegd dat als ze in de problemen zaten hem moesten roepen.

De Grafheuvels Edit

Toen de vier Hobbits aangevallen en gevangen genomen werden door de Grafgeesten kwam Tom Bombadil en redde ze uit de klauwen van de Grafgeesten en gaf ze vier Pony's.

Verschijning Edit

Hij komt in het boek:het Reisgenootschap voor , maar niet in de film. Wat wel van hem gemaakt was is een ruilkaart van Decipher, net zoals Radagast, Glorfindel, Erkenbrand en Gil-Galad.
Bombadil.jpg

Tom Bombadil aan het dansen

Around Wikia's network

Random Wiki