Wikia

Wargruiter

Wargruiter

Wargruiters waren Orks rijdend op Wargs. Ze diende onder Saruman. Een bekende Wargruiter was Sharku. De meeste Wargruiters waren wat kleiner dan de gewone Ork. Ook konden ze beter tegen daglicht. Hun rijdieren waren erg wild, daarom zijn er maar weinig ruiters zonder litteken of verminkingen.

Tactieken Edit

Bij een gevecht lieten de Wargruiters hun Wargs het grootste werk doen en stagen het liefste op het laatste moment af, als hun prooi al gewond op de grond ligt.

WapensEdit

Ondanks het feit dat ze een dier berijden, zijn er geen aanwijzingen dat de wargruiters handbogen of speren gebruiken, hoewel dit zeer effectieve wapens zijn. Misschien maken de schokkende bewegingen van de Warg het onmogelijk om goed te richten. Wargruiters gebruiken meestal grove kromzwaarden, en soms ook messen, waarmee naar de vijanden gestoken werd waarmee naar de vijand wanneer die de vijand passeerde. De kromzwaarden zijn zo'n tachtig centimeter lang en kent geen pareerstang of pommel. De handgreep is slechts een stuk leer dat om de stang is gewonnen. De messen lijken wel wat op de zwaarden van de Aardmannen in Khazad-dûm: blijkbaar vinden alle orksoorten een extra lang zwaardblad prettig in het gebruik.

Sharku.4

Sharku

Around Wikia's network

Random Wiki